FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Er du for fed ifølge BMI? EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Er du for fed ifølge BMI?

3 deltagere

Go down

Er du for fed ifølge BMI? Empty Er du for fed ifølge BMI?

Indlæg af Admin Tirs 28 Feb 2023, 10:19

Er du for fed ifølge BMI?

https://nyheder.tv2.dk/2023-02-28-disse-to-kvinder-er-overvaegtige-ifoelge-deres-bmi-laege-kalder-systemet-destruktivt

"Disse to kvinder er overvægtige ifølge deres bmi – læge kalder systemet destruktivt.

De er nemlig overvægtige ifølge bmi, der bruges i sundhedsplejen, -sektoren og i Forsvaret.

- Når man bliver sat i boks som overvægtig, får det en til at føle sig meget forkert, siger Olivia Krohn, der tilføjer, at hun ikke ser sig selv som overvægtig.

Hendes bmi er på 25,7. Agnethe Ørnstrups på 25,8.

Måleenheden bmi, der står for Body Mass Index, bruges til at finde ud af sammenhængen mellem vægt og højde, og om vægten er på et niveau, hvor den potentielt udgør en sundhedsrisiko."

Jeg mener ikke at BMI kan bruges til noget som helst, da det er langt bedre at måle sin livvidde!

Livvidden skal helst være halvdelen af højden eller mindre!

Et eksempel:

Er du f.eks. 2 meter høj, må din livvidde ikke være over 1 meter målt om maven!

Er du f.eks. 1,70 meter høj, må dun livvidde ikke være over 85 cm målt over maven!

Den farligste form for fedt er, fordi det sidder omkring de indre organer i bughulen, herunder din lever, bugspytkirtlen og nyrerne!

Hold da op, jeg skal da vist til at tabe mig! Very Happy

https://infosundhed.dk/pas-pa-det-farlige-mavefedt

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er du for fed ifølge BMI? Empty Sv: Er du for fed ifølge BMI?

Indlæg af Jakob Ons 01 Mar 2023, 12:40

Det er bare så typisk dansk, at det også skal være rigtigt at være forkert, så ingen skal føle sig forkerte.   Smile
Men man bliver jo ikke mindre overvægtig, bare fordi en mand siger, at BMI bruges forkert.
Overvægt er ofte et mere eller mindre usmageligt luksusproblem, som altid kan, og som regel altid bør løses med fornuftig diæt, motion og karakter.
Det er ikke fordi jeg ikke har ondt af dem, men det nytter ikke noget at manipulere fakta, bare fordi det er synd for nogen, som gerne konstant vil æde chips med god samvittighed. Det ville være løgn og demotiverende for de få, som faktisk kæmper og vinder en bedre livsstil.

Når det er sagt, så mener jeg, at det må være personens egen sag. Så længe de ikke sætter sig på mig eller træder på mig eller tager halvdelen af mit sæde i biffen eller på anden måde generer mig, så må det være deres eget problem. Jeg har intet imod dem, og jeg ser ikke ned på dem, fordi de er fede. Dog vil jeg måske være lidt varsom med, hvad jeg serverer for meget fede gæster.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Er du for fed ifølge BMI? Empty Sv: Er du for fed ifølge BMI?

Indlæg af Admin Fre 03 Mar 2023, 10:51

Jakob skrev:Det er bare så typisk dansk, at det også skal være rigtigt at være forkert, så ingen skal føle sig forkerte.   Smile
Men man bliver jo ikke mindre overvægtig, bare fordi en mand siger, at BMI bruges forkert.
Overvægt er ofte et mere eller mindre usmageligt luksusproblem, som altid kan, og som regel altid bør løses med fornuftig diæt, motion og karakter.
Det er ikke fordi jeg ikke har ondt af dem, men det nytter ikke noget at manipulere fakta, bare fordi det er synd for nogen, som gerne konstant vil æde chips med god samvittighed. Det ville være løgn og demotiverende for de få, som faktisk kæmper og vinder en bedre livsstil.

Når det er sagt, så mener jeg, at det må være personens egen sag. Så længe de ikke sætter sig på mig eller træder på mig eller tager halvdelen af mit sæde i biffen eller på anden måde generer mig, så må det være deres eget problem. Jeg har intet imod dem, og jeg ser ikke ned på dem, fordi de er fede. Dog vil jeg måske være lidt varsom med, hvad jeg serverer for meget fede gæster.

Overvægt har selvfølgelig noget at gøre med at man spiser mere end man forbrænder af fedt!

Der er så nogen som har en sygelig trang til at spise for meget, og her ligger problemet så i hjernen, som kræver psykolog behandling, for at løse det!

Det er så heller ikke personens egen sag, for de meget fede belaster jo også sygehusvæsenet!

Hvis folk ikke ved om de er overvægtige eller for fede, så er en måling om livet med et målebånd langt det bedste at ty til!

Også derfor kan et BMI tal ikke stå alene som rettesnor!

På den anden side er der nogle som er alt for tynde, og dette er faktisk heller ikke godt, for så har de ikke noget at stå imod med, hvis de f.eks. bliver syge!

for tynd kan så også være et hjerne problem, eller det kan være et mode problem!

Det kan også være piger som lever af at være modeller!

https://www.berlingske.dk/samfund/modelbureau-ultra-tynd-model-har-taget-paa-siden-cover-foto

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er du for fed ifølge BMI? Empty Sv: Er du for fed ifølge BMI?

Indlæg af ak31 Fre 03 Mar 2023, 12:45

Hvis man vejer det samme igenne en årrække, og ens rygrad forandre form, går man fra normalvægt til overvægt. Very Happy Very Happy

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1565
Join date : 05/12/20

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Er du for fed ifølge BMI? Empty Sv: Er du for fed ifølge BMI?

Indlæg af Jakob Fre 03 Mar 2023, 14:39

Admin skrev:
Det er så heller ikke personens egen sag, for de meget fede belaster jo også sygehusvæsenet!

Er du nu også helt sikker på, at det er sandt og en fair måde at moralisere på.? Smile

Der kan nok være en del elastik i regnestykket alt efter, hvem der trækker.
Der var engang nogle undersøgelser om rygning, der kom frem til modsatte konklusioner.
Det, som rygerne kostede ekstra på hospitalet i den ene undersøgelse, viste sig i den anden undersøgelse at blive tjent rigeligt hjem i form af afkortet ældrepleje.  Shocked  pale

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Er du for fed ifølge BMI? Empty Sv: Er du for fed ifølge BMI?

Indlæg af Admin Man 13 Mar 2023, 10:42

Jakob skrev:
Admin skrev:
Det er så heller ikke personens egen sag, for de meget fede belaster jo også sygehusvæsenet!

Er du nu også helt sikker på, at det er sandt og en fair måde at moralisere på.? Smile

Der kan nok være en del elastik i regnestykket alt efter, hvem der trækker.
Der var engang nogle undersøgelser om rygning, der kom frem til modsatte konklusioner.
Det, som rygerne kostede ekstra på hospitalet i den ene undersøgelse, viste sig i den anden undersøgelse at blive tjent rigeligt hjem i form af afkortet ældrepleje.  Shocked  pale

"Overvægtige patienter belaster sundhedsvæsenet".

https://dsr.dk/sygeplejersken/arkiv/sy-nr-2003-38/overvaegtige-patienter-belaster-sundhedsvaesenet

Om det passer hvad der står i artiklen ved jeg ikke! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er du for fed ifølge BMI? Empty Sv: Er du for fed ifølge BMI?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum