FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Maj kulde gør laderne fulde?
Gode råd  EmptyIdag kl. 10:22 af Radikal

» Sloppy Joe!
Gode råd  EmptyIdag kl. 10:09 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Gode råd  EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Så du pinsesolen danse?
Gode råd  EmptyIdag kl. 09:54 af Radikal

» Svære opgaver!
Gode råd  EmptyIdag kl. 09:51 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Gode råd  EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Gode råd  EmptyIdag kl. 08:12 af Admin

» The Saint - The Gadic Collection!
Gode råd  EmptyIdag kl. 08:03 af Admin

» grilfest
Gode råd  EmptyIgår kl. 20:42 af Jojo


Gode råd

3 deltagere

Go down

Gode råd  Empty Gode råd

Indlæg af Daniella Lør 18 Mar 2023, 12:24

Vi ved allesammen at rygning er skadelig - ikke alene for helbredet, men så sandelig også for pengepungen.
Min salig kusine fik brystkræft i den anledning, men om hun holdt op med at ryge? Nej! hun fortsatte ufortrødent til sin alt for tidlige afgang fra denne verden.

Jeg har også røget - en pakke om dagen. Min stemme slog knuder. Det sked jeg på, men den dag, da priserne var steget, kunne jeg pludselig se, at noget var riv, rav, ruskende galt. Jeg brugte flere penge, end jeg fik i pension, og så måtte jeg jo konstatere, at det var smøgerne, jeg måtte vinke farvel til.

Nu har jeg den skavank, at jeg er talblind. Derfor har jeg ikke overblik over tallene i mit budget, men jeg har fundet en vej ud af pengekrisen:
Hver dag lægger jeg 50 kr. til side. På den måde kan jeg se, at mit tal daler på min konto, og så kan jeg se, at tallet vokser på sparesiden.
Jeg sparer 1000 kr. hver måned på ikke at købe cigaretter. Det giver mig en større frihed til en Bornholmer-tur til sommer, og en god jul i december måned.

Hvordan jeg bar mig ad med at stoppe rygningen? Jeg tog en kold tyrker, for jeg ville ikke betale de dyre rygestopmidler, man sælger til rygerene.
Nok kan jeg ikke regne, men jeg kan regne den ud!!
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Admin og ak31 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Gode råd  Empty Sv: Gode råd

Indlæg af Admin Lør 18 Mar 2023, 15:32

Daniella skrev:Vi ved allesammen at rygning er skadelig - ikke alene for helbredet, men så sandelig også for pengepungen.
Min salig kusine fik brystkræft i den anledning, men om hun holdt op med at ryge? Nej! hun fortsatte ufortrødent til sin alt for tidlige afgang fra denne verden.

Jeg har også røget - en pakke om dagen. Min stemme slog knuder. Det sked jeg på, men den dag, da priserne var steget, kunne jeg pludselig se, at noget var riv, rav, ruskende galt. Jeg brugte flere penge, end jeg fik i pension, og så måtte jeg jo konstatere, at det var smøgerne, jeg måtte vinke farvel til.

Nu har jeg den skavank, at jeg er talblind. Derfor har jeg ikke overblik over tallene i mit budget, men jeg har fundet en vej ud af pengekrisen:
Hver dag lægger jeg 50 kr. til side. På den måde kan jeg se, at mit tal daler på min konto, og så kan jeg se, at tallet vokser på sparesiden.
Jeg sparer 1000 kr. hver måned på ikke at købe cigaretter. Det giver mig en større frihed til en Bornholmer-tur til sommer, og en god jul i december måned.

Hvordan jeg bar mig ad med at stoppe rygningen? Jeg tog en kold tyrker, for jeg ville ikke betale de dyre rygestopmidler, man sælger til rygerene.
Nok kan jeg ikke regne, men jeg kan regne den ud!!

Ja rygning er skadeligt for legemet helt sikkert, men også blot passiv rygning!

Er man i lokaler hvor der ryges, vil man også inhalere skadelige stoffer!

Jeg ved ikke om en fordobling eller tredobling af cigaretter og tobaks priserne i det hele taget ville hjælpe på det, men det var jo noget man kunne forsøge? Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Gode råd  Empty Sv: Gode råd

Indlæg af Radikal Søn 19 Mar 2023, 15:58

Admin skrev:
Daniella skrev:Vi ved allesammen at rygning er skadelig - ikke alene for helbredet, men så sandelig også for pengepungen.
Min salig kusine fik brystkræft i den anledning, men om hun holdt op med at ryge? Nej! hun fortsatte ufortrødent til sin alt for tidlige afgang fra denne verden.

Jeg har også røget - en pakke om dagen. Min stemme slog knuder. Det sked jeg på, men den dag, da priserne var steget, kunne jeg pludselig se, at noget var riv, rav, ruskende galt. Jeg brugte flere penge, end jeg fik i pension, og så måtte jeg jo konstatere, at det var smøgerne, jeg måtte vinke farvel til.

Nu har jeg den skavank, at jeg er talblind. Derfor har jeg ikke overblik over tallene i mit budget, men jeg har fundet en vej ud af pengekrisen:
Hver dag lægger jeg 50 kr. til side. På den måde kan jeg se, at mit tal daler på min konto, og så kan jeg se, at tallet vokser på sparesiden.
Jeg sparer 1000 kr. hver måned på ikke at købe cigaretter. Det giver mig en større frihed til en Bornholmer-tur til sommer, og en god jul i december måned.

Hvordan jeg bar mig ad med at stoppe rygningen? Jeg tog en kold tyrker, for jeg ville ikke betale de dyre rygestopmidler, man sælger til rygerene.
Nok kan jeg ikke regne, men jeg kan regne den ud!!

Ja rygning er skadeligt for legemet helt sikkert, men også blot passiv rygning!

Er man i lokaler hvor der ryges, vil man også inhalere skadelige stoffer!

Jeg ved ikke om en fordobling eller tredobling af cigaretter og tobaks priserne i det hele taget ville hjælpe på det, men det var jo noget man kunne forsøge? Very Happy

Vi i De Radikale mener ikke at dette vil hjælpe noget, for så kører rygerne bare til Tyskland og køber dem billiger.Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1723
Join date : 04/02/19

ak31 synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Gode råd  Empty Sv: Gode råd

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum