FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIdag kl. 21:00 af Tina Joan

» Røde understregninger i Linux Mint?
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIdag kl. 19:14 af Oliver

» Risiko for snyd til EU-valget
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIdag kl. 09:37 af Gæst

» Tildeling af statsborgerskaber!
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIdag kl. 09:32 af ak31

» Svære opgaver!
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIdag kl. 08:32 af Admin

» George Gently - Bankrøveri juleaften - krimi!
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIdag kl. 08:12 af Admin

» Vila Franca do Campo, Portugal!
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIdag kl. 08:05 af Admin

» Muslimer får magt i britisk politik
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIgår kl. 19:13 af Gæst

» Abortgrænsen hæves!
Iransk angreb på Israel nært forestående? EmptyIgår kl. 10:29 af Radikal


Iransk angreb på Israel nært forestående?

3 deltagere

Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af Admin Lør 13 Apr 2024, 22:00

Iransk angreb på Israel nært forestående?

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-13-frygt-for-iransk-angreb-paa-israel

"Frygt for iransk angreb på Israel.

Der har de seneste dage svirret med oplysninger om, at et angreb fra Iran mod Israel kan være forestående for at gøre gengæld efter et israelsk angreb på det iranske konsulat i Damaskus i Syrien i sidste uge.

Adskillige lande heriblandt Danmark advarer borgere i landet om en forhøjet risiko for angreb mod Israel."

Der skal ikke meget til, for at sætte hele Mellemøsten i krig mod Israel!

Hvad vil Israels svar blive?



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9498
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af Admin Søn 14 Apr 2024, 09:17

Admin skrev:Iransk angreb på Israel nært forestående?

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-13-frygt-for-iransk-angreb-paa-israel

"Frygt for iransk angreb på Israel.

Der har de seneste dage svirret med oplysninger om, at et angreb fra Iran mod Israel kan være forestående for at gøre gengæld efter et israelsk angreb på det iranske konsulat i Damaskus i Syrien i sidste uge.

Adskillige lande heriblandt Danmark advarer borgere i landet om en forhøjet risiko for angreb mod Israel."

Der skal ikke meget til, for at sætte hele Mellemøsten i krig mod Israel!

Hvad vil Israels svar blive?



Iran angriber Israel!

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-13-iran-angriber-israel

"Hvad sker der? Irans Revolutionsgarde har bekræftet, at et drone- og missilangreb mod Israel blev indledt lørdag aften. Det er første gang, Iran direkte angriber Israel fra iransk territorium."

"Lørdag aften indledte Iran et angreb mod Israel med 300 missiler og droner. Det er første gang, Iran angriber Israel direkte fra iransk territorium.

Iran kalder det et gengældelsesangreb efter et angreb tidligere på måneden mod et iransk konsulat i Syrien. Iran mener, at Israel stod bag angrebet, men det har Israel ikke erkendt. Ved angrebet blev syv iranske militærrådgivere dræbt."

Hvordan vil Israel svare igen på angrebet?


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9498
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af Radikal Søn 14 Apr 2024, 14:46

Admin skrev:
Admin skrev:Iransk angreb på Israel nært forestående?

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-13-frygt-for-iransk-angreb-paa-israel

"Frygt for iransk angreb på Israel.

Der har de seneste dage svirret med oplysninger om, at et angreb fra Iran mod Israel kan være forestående for at gøre gengæld efter et israelsk angreb på det iranske konsulat i Damaskus i Syrien i sidste uge.

Adskillige lande heriblandt Danmark advarer borgere i landet om en forhøjet risiko for angreb mod Israel."

Der skal ikke meget til, for at sætte hele Mellemøsten i krig mod Israel!

Hvad vil Israels svar blive?



Iran angriber Israel!

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-13-iran-angriber-israel

"Hvad sker der? Irans Revolutionsgarde har bekræftet, at et drone- og missilangreb mod Israel blev indledt lørdag aften. Det er første gang, Iran direkte angriber Israel fra iransk territorium."

"Lørdag aften indledte Iran et angreb mod Israel med 300 missiler og droner. Det er første gang, Iran angriber Israel direkte fra iransk territorium.

Iran kalder det et gengældelsesangreb efter et angreb tidligere på måneden mod et iransk konsulat i Syrien. Iran mener, at Israel stod bag angrebet, men det har Israel ikke erkendt. Ved angrebet blev syv iranske militærrådgivere dræbt."

Hvordan vil Israel svare igen på angrebet?


Vi i De Radikale mener, at Iran har ret til at svare igen på Israels angreb mod et iransk konsulat i Syrien. Israels svar må være ikke at gøre noget, for der skete ikke noget med de droner som blev sendt ind over Israel. De blev alle skudt ned af Israels forsvar, og dette vidste Iran godt at de ville blive. Hvis Israel alligevel angriber Iran, vil alle de muslimske lande svare igen og i en fælles muslimsk front bekæmpe Israel. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1697
Join date : 04/02/19

ak31 synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af BenniM Man 15 Apr 2024, 07:40

Jeg er imod alle former for terrorisme. Hamas angreb var terrorisme. Israels bombning af konsulatet betragter jeg som terrorisme overfor de tilfældige borgere i Syrien som blev skadet og dræbt blot fordi de gik forbi konsulatet eller boede ved siden.

Jeg passerer formentlig både konsulater og ambassader på min gang rundt i København. Jeg mener ikke at de skal være legitime mål. Foregår der nogle fy-fy på ambassader og konsulater, er det alene det land som har tilladt dem, at klage.

Vi kan klage over aktiviteter på ambassader i Danmark og meddele lande at deres personale er uønsket og så må de rejse hjem.

Men vi kan ikke foretage os noget som helst overfor ambassader og konsulater i andre lande. Det er det lands regering som skal håndtere problemer.

Israel havde med andre ord ingen som helst legal begrundelse for at skade borgere i Syrien. Det er selvfølgelig alvorligt at Iran angriber og hvis Syrien reagerer ville det også være alvorligt, men det skyldes en terrorhandling og hvor vi giver Israel lov til at forsvare sig selv, må Iran og Syrien også have lov til at forsvare sig selv.

Nu håber jeg at de ekstreme kræfter i Israel har lært lektien og det var et let pensum. Det kunne være gået så meget værre. Jeg håber virkelig at den direkte konflikt mellem Israel og Iran stopper her. Jeg håber også at Syrien selvom de i denne sag mistede borgere vælger at få en form for kompensation via den diplomatiske vej. Deres storsponsor er Rusland og selvom Rusland er engageret i andre ting, vil verdenen ikke blive et bedre sted, hvis Rusland vælger at kaste mere brænde på bålet ved motivere Syrien til et andet svar på Israels terrorhandling.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 903
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af Admin Man 15 Apr 2024, 11:01

BenniM skrev:Jeg er imod alle former for terrorisme. Hamas angreb var terrorisme. Israels bombning af konsulatet betragter jeg som terrorisme overfor de tilfældige borgere i Syrien som blev skadet og dræbt blot fordi de gik forbi konsulatet eller boede ved siden.

Jeg passerer formentlig både konsulater og ambassader på min gang rundt i København. Jeg mener ikke at de skal være legitime mål. Foregår der nogle fy-fy på ambassader og konsulater, er det alene det land som har tilladt dem, at klage.

Vi kan klage over aktiviteter på ambassader i Danmark og meddele lande at deres personale er uønsket og så må de rejse hjem.

Men vi kan ikke foretage os noget som helst overfor ambassader og konsulater i andre lande. Det er det lands regering som skal håndtere problemer.

Israel havde med andre ord ingen som helst legal begrundelse for at skade borgere i Syrien. Det er selvfølgelig alvorligt at Iran angriber og hvis Syrien reagerer ville det også være alvorligt, men det skyldes en terrorhandling og hvor vi giver Israel lov til at forsvare sig selv, må Iran og Syrien også have lov til at forsvare sig selv.

Nu håber jeg at de ekstreme kræfter i Israel har lært lektien og det var et let pensum. Det kunne være gået så meget værre. Jeg håber virkelig at den direkte konflikt mellem Israel og Iran stopper her. Jeg håber også at Syrien selvom de i denne sag mistede borgere vælger at få en form for kompensation via den diplomatiske vej. Deres storsponsor er Rusland og selvom Rusland er engageret i andre ting, vil verdenen ikke blive et bedre sted, hvis Rusland vælger at kaste mere brænde på bålet ved motivere Syrien til et andet svar på Israels terrorhandling.

Jeg er enig i, at begge parter ikke skal gøre mere nu, som kan føre til en meget farlig krig i Mellemøsten!

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-15-iran-angriber-israel

Meget tyder på, at Israel tænker sig meget om nu!

https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas-0

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9498
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af Radikal Man 15 Apr 2024, 15:31

Admin skrev:
BenniM skrev:Jeg er imod alle former for terrorisme. Hamas angreb var terrorisme. Israels bombning af konsulatet betragter jeg som terrorisme overfor de tilfældige borgere i Syrien som blev skadet og dræbt blot fordi de gik forbi konsulatet eller boede ved siden.

Jeg passerer formentlig både konsulater og ambassader på min gang rundt i København. Jeg mener ikke at de skal være legitime mål. Foregår der nogle fy-fy på ambassader og konsulater, er det alene det land som har tilladt dem, at klage.

Vi kan klage over aktiviteter på ambassader i Danmark og meddele lande at deres personale er uønsket og så må de rejse hjem.

Men vi kan ikke foretage os noget som helst overfor ambassader og konsulater i andre lande. Det er det lands regering som skal håndtere problemer.

Israel havde med andre ord ingen som helst legal begrundelse for at skade borgere i Syrien. Det er selvfølgelig alvorligt at Iran angriber og hvis Syrien reagerer ville det også være alvorligt, men det skyldes en terrorhandling og hvor vi giver Israel lov til at forsvare sig selv, må Iran og Syrien også have lov til at forsvare sig selv.

Nu håber jeg at de ekstreme kræfter i Israel har lært lektien og det var et let pensum. Det kunne være gået så meget værre. Jeg håber virkelig at den direkte konflikt mellem Israel og Iran stopper her. Jeg håber også at Syrien selvom de i denne sag mistede borgere vælger at få en form for kompensation via den diplomatiske vej. Deres storsponsor er Rusland og selvom Rusland er engageret i andre ting, vil verdenen ikke blive et bedre sted, hvis Rusland vælger at kaste mere brænde på bålet ved motivere Syrien til et andet svar på Israels terrorhandling.

Jeg er enig i, at begge parter ikke skal gøre mere nu, som kan føre til en meget farlig krig i Mellemøsten!

https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-15-iran-angriber-israel

Meget tyder på, at Israel tænker sig meget om nu!

https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas-0

Vi i De Radikale mener, at der ikke sker mere nu, for den Jødiske stat, kan ikke klare at åbne flere fronter mod deres muslimske fjender. Muslimerne vandt en stor sejr her. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1697
Join date : 04/02/19

ak31 og Tina Joan synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af BenniM Man 15 Apr 2024, 22:12

Radikal skrev:
Vi i De Radikale mener, at der ikke sker mere nu, for den Jødiske stat, kan ikke klare at åbne flere fronter mod deres muslimske fjender. Muslimerne vandt en stor sejr her. Shocked Very Happy

Det er sjældent at vi er enige, men jeg mener at Iran kom stærkest ud af konfrontationen. En af de få gange hvor terrorisme ikke har betalt sig og jeg mener at bombningen af konsulatet er terror mod dem der tilfældigt måtte være i nærheden uden at være Iraner.

Bolden er på Israels banehalvdel.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 903
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af BenniM Fre 19 Apr 2024, 13:20

BenniM skrev:
Radikal skrev:
Vi i De Radikale mener, at der ikke sker mere nu, for den Jødiske stat, kan ikke klare at åbne flere fronter mod deres muslimske fjender. Muslimerne vandt en stor sejr her. Shocked Very Happy

Det er sjældent at vi er enige, men jeg mener at Iran kom stærkest ud af konfrontationen. En af de få gange hvor terrorisme ikke har betalt sig og jeg mener at bombningen af konsulatet er terror mod dem der tilfældigt måtte være i nærheden uden at være Iraner.

Bolden er på Israels banehalvdel.

Og Israel ønsker at eskalere. De ved godt at de nemt får penge af USA i modsætning til Ukraine.

Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvikling: Meget bekymrende (Danmarks Radio)

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 903
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Iransk angreb på Israel nært forestående? Empty Sv: Iransk angreb på Israel nært forestående?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum